Για την προώθηση της ομαλής ένταξης των μαθητών/ριών με μεταναστευτική βιογραφία στα σχολεία, το Υ.Π.Α.Ν. έχει ετοιμάσει Κείμενο Πολιτικής, το οποίο καθορίζει και το πλαίσιο όλων των δράσεών του προς τον σκοπό αυτό.
Το Κείμενο Πολιτικής εστιάζει σε πέντε άξονες:
Στην εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας
Στην εφαρμογή δράσεων υποδοχής των νεοαφιχθέντων παιδιών με μεταναστευτική βιογραφία στο κυπριακό εκπαιδευτικό σύστημα
Στην εκπαίδευση και κατάρτιση των εκπαιδευτικών
Στη συλλογή και ανάλυση δεδομένων σχετικά με τις ανάγκες των μαθητών/ριών με μεταναστευτική βιογραφία
Στη διαπολιτισμική προσέγγιση των νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων
Η φιλοσοφία που διέπει την πολιτική ένταξης των υπηκόων χωρών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των υπηκόων τρίτων χωρών στο εκπαιδευτικό σύστημα στοχεύει στον εκσυγχρονισμό του εκπαιδευτικού μας συστήματος ως ακολούθως:
Δημοκρατικό σχολείο που ενσωματώνει και δεν αποκλείει. Αυτό σημαίνει ισότητα ευκαιριών για πρόσβαση, συμμετοχή, επιτυχία και εσωσχολική «μεταχείριση», με σεβασμό στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα του μαθητικού πληθυσμού, καθώς και στις ατομικές ανάγκες.
Σχολικό σύστημα/παιδεία που προωθεί την αλληλεπίδραση όλων των παιδιών σε ισότιμες συνθήκες και με σεβασμό στις αρχές και τις αξίες της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης.
Προσφορά ενισχυμένων προγραμμάτων διδασκαλίας της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας.
Προστασία των ελευθεριών και δικαιωμάτων όλων των μελών της κυπριακής κοινωνίας, από τις οποιεσδήποτε ρατσιστικές διακρίσεις και τάσεις κοινωνικού αποκλεισμού.
Υπηρεσία Διαδικτύου και Επικοινωνίας - Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας