Η διαγωγή τετραμήνου και η διαγωγή έτους των μαθητών χαρακτηρίζεται στο τέλος κάθε τετραμήνου και στο τέλος της σχολικής χρονιάς αντίστοιχα, με απόφαση του καθηγητικού συλλόγου, ως κοσμιοτάτη, κοσμία, καλή, επίμεμπτη, κακή, χωρίς να δίνεται αριθμητική βαθμολογία.
Για το χαρακτηρισμό της διαγωγής έτους του μαθητή, αυτός διατηρείται ο ίδιος με το χαρακτηρισμό των δύο (2) τετραμήνων, στις περιπτώσεις που οι χαρακτηρισμοί διαγωγής των τετραμήνων είναι οι ίδιοι.
Στις περιπτώσεις που υπάρχει διαφορά στο χαρακτηρισμό διαγωγής στα δύο (2) τετράμηνα, ο καθηγητικός σύλλογος αποφασίζει για το χαρακτηρισμό της διαγωγής έτους.
Η διαγωγή έτους μαθητή χαρακτηρίζεται ως Κοσμιοτάτη, μόνον όταν έστω και σε ένα (1) τετράμηνο η διαγωγή του μαθητή έχει χαρακτηριστεί ως Κοσμιοτάτη.
Σε περίπτωση μείωσης διαγωγής μαθητή από το χαρακτηρισμό κοσμιοτάτη οι λόγοι τεκμηριώνονται και αναγράφονται σε σχετικό πρακτικό του καθηγητικού συλλόγου.
Σε περίπτωση ενδεχόμενης μείωσης διαγωγής μαθητή εξαιτίας διαπιστωμένων ψυχολογικών προβλημάτων ή σοβαρών προβλημάτων υγείας ή σοβαρών οικογενειακών προβλημάτων που δυνατό να επηρεάζουν τη σχολική προσαρμογή και συμπεριφορά του μαθητή, ο Διευθυντής καλεί τον οικείο εκπαιδευτικό ψυχολόγο, για να συζητήσει μαζί του τις υπό εξέταση περιπτώσεις και μπορεί να ζητήσει από αυτόν γραπτή έκθεση την οποία και θέτει ενώπιον του καθηγητικού συλλόγου, πριν από τη λήψη απόφασης.
Η αναφερόμενη στην υποπαράγραφο (γ) έκθεση γίνεται με την προσκόμιση πιστοποιητικού παρακολούθησης από την Υπηρεσία Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού ή από τις Υπηρεσίες Ψυχικής Υγείας του Υπουργείου Υγείας.
Στα ενδεικτικά επίδοσης τετραμήνου και στα δελτία ετήσιας επίδοσης αναγράφεται ο χαρακτηρισμός της διαγωγής. Από το σχολείο δίνεται σχετικό πιστοποιητικό διαγωγής, όταν ζητηθεί από το γονέα/κηδεμόνα ή από τον ίδιο τον ενδιαφερόμενο στις περιπτώσεις που αυτό γίνεται μετά την αποφοίτηση του.
Μαθητής γυμνασίου ή λυκείου ή τεχνικής σχολής, του οποίου η διαγωγή χαρακτηρίστηκε ως επίμεμπτη ή ως κακή συνεχίζει να φοιτά στο σχολείο του, εκτός αν σε εξαιρετικές περιπτώσεις ο καθηγητικός σύλλογος κρίνει ότι ενδείκνυται να εξεταστεί θέμα αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος, σε σχολείο της ίδιας ή άλλης εκπαιδευτικής περιφέρειας, αφού θα έχει ληφθεί υπόψη και η άποψη του οικείου εκπαιδευτικού ψυχολόγου.
Σε περιπτώσεις όπου η μετακίνηση μαθητή λυκείου σε σχολείο της ίδιας πόλης είναι πρακτικά αδύνατη, όπως στην Τεχνική Εκπαίδευση λόγω κλάδου και ειδικότητας ή στο λύκειο λόγω των μαθημάτων κατεύθυνσης ή Ο.Μ.Π., ο μαθητής μπορεί να παραμείνει στο σχολείο υπό συνεχή παρακολούθηση εκπαιδευτικού ψυχολόγου ή υπό τη συνεχή υποστήριξη της σχολικής του μονάδας.
Για την ομαλή και αποτελεσματική προσαρμογή του μαθητή στο νέο του σχολείο, οι υπεύθυνοι τμήματος των δύο (2) επηρεαζόμενων σχολείων με τη συνεργασία των δύο (2) καθηγητών Συμβουλευτικής και Επαγγελματικής Αγωγής και των οικείων εκπαιδευτικών ψυχολόγων καταρτίζουν συγκεκριμένο πρόγραμμα.
Παιδαγωγικά Μέτρα
22.
Τα παιδαγωγικά μέτρα αποβλέπουν στη βελτίωση της συμπεριφοράς του μαθητή και στην ενίσχυση της προσωπικής υπευθυνότητας και της αυτοπειθαρχίας του, καθώς επίσης και στη διασφάλιση, μέσα στην εκπαιδευτική κοινότητα, της δημοκρατικής ζωής, που αποτελεί προϋπόθεση για την εύρυθμη και αποδοτική λειτουργία της σχολικής μονάδας.
Κατά την επιβολή οποιουδήποτε εκπαιδευτικού μέτρου από μέρους του αρμοδίου οργάνου, λαμβάνεται πάντα υπόψη το καλώς νοούμενο συμφέρον του παιδιού.
Παιδαγωγικά μέτρα και αντίστοιχα όργανα επιβολής τους είναι:
η κοινή γραπτή παιδαγωγική δέσμευση μεταξύ εκπαιδευτικού και μαθητή, για μικροπαραπτώματα στα οποία έχει υποπέσει, με την οποία δεσμεύεται ότι δεν θα επαναλάβει το παράπτωμα και ότι θα τηρεί εφεξής τους κανονισμούς· τη συμφωνία προσυπογράφει και ο διδάσκων· τη συμφωνία υπογράφει επίσης, αν κριθεί απαραίτητο από τον εκπαιδευτικό, ο γονέας/κηδεμόνας του μαθητή·
η απομάκρυνση από την τάξη με τη συνοδεία του προέδρου ή άλλου μέλους του συμβουλίου τμήματος και παραπομπή στη διεύθυνση· ο εκπαιδευτικός στη συνέχεια τεκμηριώνει γραπτώς τους λόγους απομάκρυνσης του παιδιού από την τάξη, υποβάλλοντας σχετική καταγγελία στη διεύθυνση του σχολείου. Η περαιτέρω διαχείριση του περιστατικού αναλαμβάνεται από τον οικείο Β.Δ., ο οποίος ενημερώνει άμεσα τους γονείς ή τους κηδεμόνες του μαθητή·
η αποζημίωση, η οποία καταβάλλεται από τον γονέα/κηδεμόνα του μαθητή για φθορά περιουσίας του σχολείου ή και άλλων - Βοηθός Διευθυντής, Βοηθός Διευθυντής Α', Διευθυντής· αυτό το παιδαγωγικό μέτρο μπορεί να επιβληθεί παράλληλα με άλλο παιδαγωγικό μέτρο·
η εκτέλεση κοινωφελούς σχολικής εργασίας που στοχεύει κυρίως στην αξιοποίηση των ικανοτήτων/δεξιοτήτων του μαθητή προς όφελος της σχολικής κοινότητας· η εκτέλεση της κοινωφελούς σχολικής εργασίας πραγματοποιείται κατά τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου, πλην των διαλειμμάτων, υπό την επίβλεψη προσωπικού που ορίζεται κατά περίπτωση από το όργανο επιβολής του παιδαγωγικού μέτρου ήτοι Β.Δ., Β.Δ. Α', Διευθυντή, Πειθαρχικό Συμβούλιο και καθηγητικό σύλλογο·
η αποβολή μέχρι δύο (2) ημέρες - Βοηθός Διευθυντής, Βοηθός Διευθυντής Α'·
η γραπτή προειδοποίηση με κοινοποίηση προς τους γονείς ή τους κηδεμόνες για αλλαγή τμήματος - Παιδαγωγική Ομάδα·
η αλλαγή τμήματος (γίνεται μόνο μία (1) φορά) - καθηγητικός σύλλογος·
η αποβολή μία (1) έως τέσσερις (4) ημέρες - Διευθυντής·
η αποβολή μία (1) έως έξι (6) ημέρες - Πειθαρχικό Συμβούλιο·
η αποβολή μία (1) έως οκτώ (8) ημέρες - καθηγητικός σύλλογος:
Νοείται ότι, η αποβολή μέχρι δύο (2) ημέρες δύναται να επιβάλλεται με αναστολή:
Νοείται περαιτέρω ότι, ο Διευθυντής ή οι Β.Δ. Α' ή οποιοσδήποτε άλλος Β.Δ. επιβάλλουν τα προβλεπόμενα από τους παρόντες Κανονισμούς παιδαγωγικά μέτρα και ενημερώνουν το Β.Δ. που έχει τη διοικητική ευθύνη του τμήματος του επηρεαζόμενου μαθητή·
η αποβολή για πάντα από το σχολείο που φοιτά, για αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος, με δικαίωμα μετεγγραφής σε άλλο σχολείο-καθηγητικός σύλλογος.
Η διεύθυνση του σχολείου υποβάλλει, μετά τη λήψη της απόφασης του καθηγητικού συλλόγου, όλα τα σχετικά έγραφα και πρακτικά Πειθαρχικού Συμβουλίου και καθηγητικού συλλόγου που αφορούν το παιδαγωγικό'μέτρο της υπο-υποπαραγράφου (xiv) της υποπαραγράφου (α) προς τη Δ.Μ.Ε. (Επαρχιακό Π.Λ.Ε.) ή τη Δ.Μ.Τ.Ε.Ε. (Γενικό Επιθεωρητή Μέσης Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης) για εξέταση.
Οι γονείς ή οι κηδεμόνες ενημερώνονται άμεσα και γραπτώς για την επιβολή οποιουδήποτε παιδαγωγικού μέτρου.
Για τα παραπτώματα και τις συμπεριφορές που αναφέρονται στο Παράρτημα Ι, μπορούν να ληφθούν διαζευκτικά οποιαδήποτε από τα παιδαγωγικά μέτρα που αναφέρονται στην τρίτη στήλη του Παραρτήματος Ι, αφού ληφθεί σοβαρά υπόψη η συμπεριφορά του μαθητή στο σύνολό της:
Νοείται ότι, η επιβολή των παιδαγωγικών μέτρων δεν εφαρμόζεται απαραίτητα κλιμακωτά.
Ο καταγγελλόμενος μαθητής έχει το δικαίωμα να ακουστεί τόσο πριν από τη λήψη απόφασης αναφορικά με την ενοχή του ή μη όσο και πριν του επιβληθεί το παιδαγωγικό μέτρο, με σκοπό το μετριασμό του. Σε περίπτωση που το παράπτωμα επισύρει το μέτρο της αποβολής, ο καταγγελλόμενος μαθητής έχει το δικαίωμα να ζητήσει όπως παρευρίσκεται στη διαδικασία εξέτασης του παραπτώματος ο υπεύθυνος καθηγητής του τμήματος ή, αν η καταγγελία υποβλήθηκε από αυτόν, τότε ο μαθητής μπορεί να επιλέξει άλλον καθηγητή.
Σε κάθε σχολείο Μέσης Εκπαίδευσης καταρτίζεται για κάθε τμήμα Παιδαγωγική Ομάδα της οποίας προεδρεύει ο υπεύθυνος τμήματος και η οποία απαρτίζεται απ' όλους τους διδάσκοντες και τον καθηγητή Συμβουλευτικής και Επαγγελματικής Αγωγής η Παιδαγωγική Ομάδα παρακολουθεί τη μαθησιακή πορεία και την πορεία της συμπεριφοράς του τμήματος και του κάθε μαθητή ξεχωριστά και εισηγείται στη διεύθυνση του σχολείου ή λαμβάνει υποστηρικτικά ή διορθωτικά μέτρα συνεργαζόμενη με τον οικείο Εκπαιδευτικό Ψυχολόγο ή άλλο ειδικό ή αρμόδια υπηρεσία:
Νοείται ότι, στην Παιδαγωγική Ομάδα μπορεί να συμμετάσχει και ο Β.Δ που έχει τη διοικητική ευθύνη του τμήματος.
Στο Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού συστήνεται δευτεροβάθμιο σώμα ενώπιον του οποίου μπορούν να προσφεύγουν οι γονείς ή οι κηδεμόνες των μαθητών στους οποίους επιβλήθηκε το παιδαγωγικό μέτρο της αποβολής για πάντα από το σχολείο για αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος. Το δευτεροβάθμιο σώμα αποτελείται από το Διευθυντή Μέσης Εκπαίδευσης ή το Διευθυντή Μέσης Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, ανάλογα με την περίπτωση, ή εκπρόσωπο τους, τον υπεύθυνο Επιθεωρητή του σχολείου, εκπρόσωπο της Νομικής Υπηρεσίας της Δημοκρατίας, εκπρόσωπο της Παγκύπριας Συνομοσπονδίας Ομοσπονδιών Συνδέσμων Γονέων Δημόσιων Σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης, εκπρόσωπο της Παγκύπριας Συντονιστικής Επιτροπής Μαθητών και εκπρόσωπο της Ο.Ε.Λ.Μ.Ε.Κ. ή της Ο.Λ.Τ.Ε.Κ., ανάλογα με την περίπτωση· οι εκπρόσωποι των γονέων ή κηδεμόνων, των Εκπαιδευτικών Οργανώσεων και της Παγκύπριας Συντονιστικής Επιτροπής Μαθητών συμμετέχουν με δικαίωμα ψήφου· ο γονέας ή ο κηδεμόνας του μαθητή στον οποίο επιβλήθηκε το πιο πάνω μέτρο, μπορεί το αργότερο εντός σαράντα οκτώ (48) ωρών να υποβάλει γραπτώς αίτηση επανεξέτασης του μέτρου στο δευτεροβάθμιο σώμα, το οποίο συνέρχεται εντός τριών (3) εργάσιμων ημερών μετά τη λήψη της γραπτής αίτησης για επανεξέταση από το γονέα ή τον κηδεμόνα.
Ενώπιον του δευτεροβάθμιου σώματος μπορούν να εκφράσουν την άποψη τους ο μαθητής, ο κηδεμόνας του, ο Διευθυντής του σχολείου και οποιοδήποτε άλλο πρόσωπο κρίνει απαραίτητο το δευτεροβάθμιο σώμα:
Νοείται ότι μπορεί να κληθεί ενώπιον του δευτεροβάθμιου σώματος, μετά από σχετικό γραπτό αίτημα, οποιοδήποτε άλλο πρόσωπο από το γονέα ή τον κηδεμόνα, το οποίο σχετίζεται με την υπόθεση.
Το δευτεροβάθμιο σώμα αποφασίζει για την ορθή τήρηση των διαδικασιών από το σχολείο και επί της ουσίας της περίπτωσης του μαθητή και λαμβάνει σχετική απόφαση στην περίπτωση λήψης απόφασης επί της διαδικασίας το θέμα παραπέμπεται εκ νέου στο Σχολείο για επανεξέταση· η λήψη απόφασης από το δευτεροβάθμιο σώμα επί της ουσίας είναι τελεσίδικη.
Πριν από τη λήψη του παιδαγωγικού μέτρου, που αναφέρεται στις υπο-υποπαραγράφους (xiii) και (xiv) της υποπαραγράφου (α) της παραγράφου (2), ο καθηγητικός σύλλογος καλεί το μαθητή και το γονέα ή κηδεμόνα του, για να ακούσει τη θέση, τις εξηγήσεις και τα επιχειρήματα τους· ο καθηγητικός σύλλογος ή και ο γονέας ή ο κηδεμόνας μπορούν να ζητήσουν γραπτή έκθεση από τον καθηγητή Συμβουλευτικής και Επαγγελματικής Αγωγής ή και τον οικείο εκπαιδευτικό ψυχολόγο· στην περίπτωση που ο καθηγητικός σύλλογος αποφασίζει για την διά παντός αποβολή του μαθητή, αποφασίζει και για το θέμα της παραμονής ή όχι του μαθητή στο σχολείο ή στο σπίτι, έως την εξεύρεση του σχολείου μετεγγραφής από τον Επαρχιακό Π.Λ.Ε. ή τη λήψη της απόφασης από το δευτεροβάθμιο σώμα, στην περίπτωση αίτησης για επανεξέταση από το γονέα ή τον κηδεμόνα.
Μετά την οριστική επιβολή του παιδαγωγικού μέτρου της για πάντα αποβολής από το σχολείο για αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος, οι υπεύθυνοι τμήματος των δύο (2) επηρεαζόμενων σχολείων, με τη συνεργασία των δύο (2) καθηγητών Συμβουλευτικής και Επαγγελματικής Αγωγής και των οικείων Εκπαιδευτικών Ψυχολόγων, καταρτίζουν συγκεκριμένο πρόγραμμα προσαρμογής του μαθητή στο νέο του σχολείο.
Στις περιπτώσεις επιβολής του μέτρου της αποβολής, πέραν της μιας ημέρας, σύμφωνα με τις πρόνοιες των υπο-υποπαραγράφων (viii) και (χι) έως (xiii) της υποπαραγράφου (α) της παραγράφου (2), ο μαθητής υποχρεούται να παραμείνει στο σπίτι· στις περιπτώσεις που υπάρχει πραγματική αδυναμία των γονέων ή των κηδεμόνων να επιβλέπουν το μαθητή, ο μαθητής παραμένει στο σχολείο υπό την επίβλεψη του εκάστοτε οριζόμενου εκπαιδευτικού λειτουργού, ο οποίος εμπλέκει τον μαθητή σε δημιουργική δραστηριότητα με μαθησιακό στόχο· για την περίοδο αποβολής του μαθητή σημειώνονται απουσίες, μια για κάθε περίοδο.
Ο μαθητής στον οποίο επιβλήθηκε το παιδαγωγικό μέτρο της αποβολής μιας ημέρας ή περισσότερων ημερών, αλλά παραμένει στο σχολείο, σύμφωνα με τις πρόνοιες του παρόντος Κανονισμού, έχει το δικαίωμα να ζητήσει εντός δύο (2) εργάσιμων ημερών από το όργανο επιβολής του παιδαγωγικού αυτού μέτρου, τη μετατροπή του μέτρου αυτού σε κοινωφελή σχολική ή και κοινωνική δραστηριότητα μετά από έγκριση του Διευθυντή ή του καθηγητικού συλλόγου αν το παιδαγωγικό αυτό μέτρο επιβλήθηκε από τον καθηγητικό σύλλογο και στις περιπτώσεις αυτές δεν σημειώνονται απουσίες.
Την καταγραφή σε κάθε τμήμα των παραπτωμάτων και των παιδαγωγικών μέτρων αναλαμβάνει ο υπεύθυνος Βοηθός Διευθυντής σε συνεργασία με τον υπεύθυνο τμήματος· σοβαρά πειθαρχικά παραπτώματα υποβάλλονται στο Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού σε μηνιαία βάση.
Στον καθηγητικό σύλλογο παραπέμπονται από το Πειθαρχικό Συμβούλιο περιπτώσεις μαθητών, οι οποίοι διαπράττουν σοβαρής μορφής παραπτώματα.
Πειθαρχικό Συμβούλιο
23.
Σε κάθε σχολείο Μέσης Εκπαίδευσης λειτουργεί Πειθαρχικό Συμβούλιο που απαρτίζεται από τους ακόλουθους:
Το Διευθυντή ή εκπρόσωπο του Βοηθό Διευθυντή Α' ή Βοηθό Διευθυντή που ορίζεται στην αρχή της χρονιάς, ως πρόεδρος·
έναν (1) καθηγητή ή εκπαιδευτή ή αναπληρωτή του, που εκλέγεται από τον καθηγητικό σύλλογο στην αρχή της χρονιάς·
τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό του τμήματος·
τον πρόεδρο του Κεντρικού Μαθητικού Συμβουλίου ή εκπρόσωπο του· και
τον πρόεδρο του μαθητικού συμβουλίου του τμήματος του μαθητή.
Στο Πειθαρχικό Συμβούλιο συμμετέχει ως παρατηρητής ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου του Συνδέσμου Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου ή εκπρόσωπος του από το διοικητικό συμβούλιο, ο οποίος εκλέγεται από τα μέλη του συνδέσμου· ο παρατηρητής δεν λαμβάνει μέρος, αλλά ούτε παρευρίσκεται στην ψηφοφορία
Σε καμία περίπτωση δεν συμμετέχει ως μέλος του Πειθαρχικού Συμβουλίου ο καθηγητής που έχει υποβάλει την καταγγελία ή μαθητής αν αυτός τυγχάνει να είναι ο καταγγελλόμενος ή ο καταγγέλλων ή αν καθηγητής ή μαθητής με οποιοδήποτε τρόπο αποδεδειγμένα εμπλέκεται στο περιστατικό για το οποίο παραπέμπεται ο μαθητής στο Πειθαρχικό Συμβούλιο. Στις περιπτώσεις αυτές συμμετέχει ο αναπληρωτής καθηγητής, ενώ για τους μαθητές, ο Διευθυντής ορίζει άλλον μαθητή από το Κ.Μ.Σ. ή το συμβούλιο τμήματος, ανάλογα με την περίπτωση· στην περίπτωση που ο καταγγέλλων καθηγητής είναι ο υπεύθυνος εκπαιδευτικός του τμήματος, τότε ορίζεται από το Διευθυντή άλλος εκπαιδευτικός που διδάσκει στο τμήμα.
Στο Πειθαρχικό Συμβούλιο παραπέμπονται από το Διευθυντή περιπτώσεις σοβαρής μορφής παραβατικότητας.
Ο πρόεδρος του Πειθαρχικού Συμβουλίου πριν από την εκδίκαση της κάθε περίπτωσης ζητά να έχει γραπτή ενημέρωση από τον καθηγητή Συμβουλευτικής και Επαγγελματικής Αγωγής· πριν από την εκδίκαση της υπόθεσης, αν το απαιτήσει ο γονέας ή ο κηδεμόνας, ζητά γραπτή ενημέρωση από τον οικείο εκπαιδευτικό ψυχολόγο, εφόσον ο μαθητής παρακολουθείται ήδη από αυτόν.
Ο πρόεδρος του Πειθαρχικού Συμβουλίου ενημερώνει τα υπόλοιπα μέλη του σώματος και μόνο αυτούς, πριν από την εκδίκαση της υπόθεσης, για τυχόν ιδιαιτερότητες του παιδιού.
Το Πειθαρχικό Συμβούλιο κατά τη διεξαγωγή της έρευνας παρέχει στο μαθητή την ευκαιρία να εκθέσει τα γεγονότα και να αναπτύξει τα επιχειρήματα του, αφού ενημερώσει προηγουμένως το μαθητή ή τον κηδεμόνα του για την εναντίον του μαθητή καταγγελία· ο κηδεμόνας του καταγγελλόμενου μαθητή καλείται να εκφράσει την άποψη του ενώπιον του Πειθαρχικού Συμβουλίου· το Πειθαρχικό Συμβούλιο δύναται να καλέσει επίσης ενώπιον του τον Β.Δ ή το κλιμάκιο Β.Δ που διεξήγαγε τη διερεύνηση των γεγονότων και οποιονδήποτε άλλο εκπαιδευτικό ή μαθητή κρίνει αναγκαίο για να καταθέσει για το συμβάν.
Όταν ο κηδεμόνας του μαθητή ή ο ίδιος ο μαθητής δεν παρουσιαστούν στο Πειθαρχικό Συμβούλιο μετά από γραπτή ενημέρωση τους για την ημερομηνία σύγκλησης του, το Πειθαρχικό Συμβούλιο εκδικάζει την περίπτωση στην απουσία τους.
Το Πειθαρχικό Συμβούλιο τηρεί πρακτικά των συνεδριάσεων του και ενημερώνει τον καθηγητικό σύλλογο για τις αποφάσεις του· το Πειθαρχικό Συμβούλιο αποφασίζει εντός περιόδου δεκαπέντε (15) εργάσιμων ημερών, εκτός αν η υπόθεση είναι πολύπλοκη, οπότε ολοκληρώνεται σε περίοδο που δεν ξεπερνά τις τριάντα (30) εργάσιμες ημέρες και εν πάση περιπτώσει πριν από τη λήξη των μαθημάτων:
Νοείται ότι, η τήρηση των πρακτικών γίνεται από τον πρακτικογράφο του καθηγητικού συλλόγου, ο οποίος δεν συμμετέχει στις διαδικασίες του Πειθαρχικού Συμβουλίου.
Υπηρεσία Διαδικτύου και Επικοινωνίας - Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας