Οι γονείς/κηδεμόνες: (α) Εγγράφουν τα παιδιά τους και αναλαμβάνουν όλες τις υποχρεώσεις προς το σχολείο που απορρέουν από την ιδιότητά τους.
(β) Ελέγχουν και παρακολουθούν τη σχολική εργασία και πρόοδο των παιδιών τους, είναι υπεύθυνοι για την έγκαιρη προσέλευση στο σχολείο και αποχώρησή τους από αυτό, την τακτική φοίτησή τους, την επιμέλεια, τη συμπεριφορά και το ήθος τους.
(γ) Ειδοποιούν αμέσως, γραπτώς ή προφορικά, τον/τη διευθυντή/διευθύντρια για την αιτία πιθανής απουσίας των παιδιών τους.
(δ) Όταν κληθούν από τον/τη διευθυντή/διευθύντρια ή άλλο/η εκπαιδευτικό, προσέρχονται στο σχολείο για ζητήματα που αφορούν στα παιδιά τους. Επιβάλλεται να διατηρούν στενή και σταθερή επαφή με το σχολείο για την παρακολούθηση του ήθους και της επίδοσης των μαθητών/ριών και να μετέχουν στις συγκαλούμενες από τον/τη διευθυντή/διευθύντρια ειδικές συγκεντρώσεις γονέων/κηδεμόνων.
(ε) Μεριμνούν για την τήρηση των σχολικών κανονισμών και διατάξεων από μέρους των παιδιών τους.
(στ) Ενημερώνουν τον/τη διευθυντή/διευθύντρια ή και τον/την υπεύθυνο/η τμήματος για τυχόν ζητήματα που επηρεάζουν τη φοίτηση, την επίδοση και τη συμπεριφορά του παιδιού τους, καθώς και για θέματα υγείας του.
(ζ) Οφείλουν να ενημερώνουν το συντομότερο, γραπτώς, το σχολείο για τυχόν αλλαγή της διεύθυνσης διαμονής ή και των τηλεφώνων επικοινωνίας τους.
Σε περίπτωση απουσίας των γονέων/κηδεμόνων του/της μαθητή/μαθήτριας, αυτοί ορίζουν γραπτώς τον/την αντικαταστάτη/ρια τους. Σε περίπτωση που υπάρχει αμφισβήτηση του/της αντικαταστάτη/ριας, αυτός/ή ορίζεται από το δικαστήριο, έπειτα από ενέργειες των γονέων/κηδεμόνων. Σε περίπτωση ανάθεσης ή αφαίρεσης με δικαστική απόφαση της κηδεμονίας από τον έναν ή και από τους δύο γονείς/κηδεμόνες, ο αναλαμβάνων την κηδεμονία ενημερώνει γραπτώς το σχολείο, προσκομίζοντας και σχετική τεκμηρίωση.
Οι γονείς/κηδεμόνες συνεργάζονται συστηματικά με το σχολείο και παρευρίσκονται σε προγραμματισμένες συναντήσεις για παροχή της απαραίτητης στήριξης προς το παιδί τους, όπου χρειάζεται. Επίσης, συνεργάζονται με τις αρμόδιες υπηρεσίες για παροχή στήριξης προς τους ίδιους και τα παιδιά τους, με στόχο τη βελτίωση της σχολικής προσαρμογής των παιδιών τους. Σε περίπτωση μη συνεργασίας, οι γονείς/κηδεμόνες δύναται να κληθούν να αναλάβουν τις ευθύνες τους για παραμέληση των αναγκών των παιδιών τους, μέσω της συνεργασίας του σχολείου με τις αρμόδιες υπηρεσίες του κράτους, ειδικά στις περιπτώσεις που υπάρχουν εύλογα στοιχεία για ύπαρξη μαθησιακών, ψυχοσυναισθηματικών ή κοινωνικών δυσκολιών.
Υπηρεσία Διαδικτύου και Επικοινωνίας - Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας