Οι μαθητές εγγράφονται στα σχολεία των οικείων εκπαιδευτικών περιφερειών μέσα στις καθορισμένες από την αρμόδια αρχή προθεσμίες με το ονοματεπώνυμο που αναγράφεται στο πιστοποιητικό γέννησης τους και το όνομα του πατέρα και της μητέρας τους.
(α) Στην Α' τάξη γυμνασιακού κύκλου εγγράφονται απόφοιτοι δημόσιων δημοτικών σχολείων, αφού προσκομίσουν απολυτήριο δημοτικού σχολείου και πιστοποιητικό γεννήσεως, όσοι έμειναν στάσιμοι στην τάξη αυτή και όσοι πέτυχαν σε κατατακτήριες γραπτές εξετάσεις για την τάξη αυτή. Στις υπόλοιπες τάξεις γυμνασιακού και λυκειακού κύκλου εγγράφονται όσοι προβιβάστηκαν σ' αυτές, όσοι έμειναν στάσιμοι σ' αυτές και όσοι πέτυχαν σε κατατακτήριες γραπτές εξετάσεις για τις τάξεις αυτές, αφού παρουσιάσουν πιστοποιητικό σπουδών που να αποδεικνύει τις πιο πάνω προϋποθέσεις:
Νοείται ότι μαθητές απόφοιτοι δημόσιων δημοτικών σχολείων, οι οποίοι με απόφαση της Επαρχιακής Επιτροπής Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης φοιτούσαν με το καθεστώς μαθητή που λαμβάνει πιστοποιητικό παρακολούθησης, εγγράφονται στην Α' τάξη γυμνασιακού κύκλου αφού προσκομίσουν το σχετικό πιστοποιητικό και την απόφαση της Επαρχιακής Επιτροπής Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης:
Νοείται περαιτέρω ότι οι διατάξεις της πιο πάνω επιφύλαξης εφαρμόζονται και για τους μαθητές που επανεγγράφονται από τον γυμνασιακό κύκλο στο λυκειακό κύκλο.
(β) Οι μαθητές της Α' Λυκείου υποχρεούνται να επιλέξουν μία (1) από τις ακόλουθες τέσσερις (4) Ομάδες Μαθημάτων Προσανατολισμού (Ο.Μ.Π.). Τα μαθήματα για την κάθε Ομάδα Μαθημάτων Προσανατολισμού είναι:
1η Ομάδα Μαθημάτων Προσανατολισμού: Αρχαία Ελληνικά/Αρχαιογνωσία και Ιστορία,
2η Ομάδα Μαθημάτων Προσανατολισμού: Μαθηματικά και Φυσική,
3η Ομάδα Μαθημάτων Προσανατολισμού: Μαθηματικά και Οικονομικά και
4η Ομάδα Μαθημάτων Προσανατολισμού: Οικονομικά και Αγγλικά.
(γ) Μαθητές οι οποίοι προέρχονται από ιδίου τύπου ιδιωτικά δημοτικά σχολεία εγγράφονται στην Α' τάξη γυμνασιακού κύκλου, χωρίς να παρακαθίσουν σε κατατακτήρια γραπτή εξέταση:
Νοείται ότι μαθητές οι οποίοι προέρχονται από παρομοίου ή διαφορετικού τύπου ιδιωτικά δημοτικά σχολεία, συμπεριλαμβανομένων σχολείων του εξωτερικού, παρακάθονται σε κατατακτήρια γραπτή εξέταση στα Νέα Ελληνικά και στην Ιστορία.
(δ) Μαθητές που δεν κατέχουν την ελληνική γλώσσα εντάσσονται σε ειδικά προγράμματα εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας, που οργανώνει το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού, συμπεριλαμβανόμενων και μεταβατικών τάξεων υποδοχής, όπου αυτό κρίνεται απαραίτητο, με σκοπό την ομαλή ένταξη τους στο εκπαιδευτικό σύστημα, σύμφωνα με τις πρόνοιες εγκυκλίων της αρμόδιας αρχής.
(ε) Οι μαθητές της Γ τάξης Γυμνασίου υποχρεούνται να επιλέξουν την Ομάδα Μαθημάτων Προσανατολισμού Α' τάξης Λυκείου σε ημερομηνία που καθορίζεται από το Διευθυντή Μέσης Εκπαίδευσης, με εγκύκλιο του που εκδίδεται κάθε Σεπτέμβριο:
Νοείται ότι μαθητής της Α' τάξης Λυκείου και της Α' τάξης Τεχνικής Σχολής δύναται να αλλάξει Ομάδα Μαθημάτων Προσανατολισμού ή κλάδο εντός δεκαπέντε (15) ημερών από την ημερομηνία έναρξης της σχολικής χρονιάς, νοουμένου ότι υπάρχει διαθεσιμότητα θέσεων στο σχολείο το οποίο φοιτά.
(στ) Οι μαθητές που παραμένουν στάσιμοι και ανεξεταστέοι στην Α' τάξη Λυκείου ή κατατάσσονται σ' αυτήν υποχρεούνται να επιλέξουν κατά την εγγραφή τους στην Α' Λυκείου μία (1) από τις τέσσερις (4) Ο.Μ.Π.
(α) Μαθητές που προέρχονται από ιδίου τύπου ιδιωτικά σχολεία Μέσης Εκπαίδευσης, στα οποία η κύρια γλώσσα διδασκαλίας είναι η ελληνική, δεν παρακάθονται σε κατατακτήριες γραπτές εξετάσεις για να εγγραφούν σε δημόσιο σχολείο, εκτός στις περιπτώσεις κατά τις οποίες οι μαθητές εκδηλώσουν ενδιαφέρον να επιλέξουν στο λυκειακό κύκλο μάθημα ή μαθήματα τα οποία θεωρούνται προαπαιτούμενα για την κατεύθυνση, κλάδο και ειδικότητα φοίτησης τους και δεν τα έχουν διδαχθεί.
(β) Μαθητές που προέρχονται από παρομοίου ή διαφορετικού τύπου ιδιωτικό σχολείο Μέσης Εκπαίδευσης, εγγράφονται σε δημόσιο σχολείο μετά από κατατακτήριες γραπτές εξετάσεις στα εξεταζόμενα μαθήματα, σύμφωνα με τις διατάξεις των Κανονισμών 14 και 15, και σε οποιαδήποτε άλλα μαθήματα αποφασίσει η Διεύθυνση Μέσης Εκπαίδευσης, νοουμένου ότι έχει ήδη προαχθεί στην τάξη στην οποία επιθυμεί να φοιτήσει.
(γ) Μαθητές που προέρχονται από δημόσια σχολεία Μέσης Εκπαίδευσης της Ελλάδας ή αναγνωρισμένα από την Ελληνική Δημοκρατία σχολεία Μέσης Εκπαίδευσης, που λειτουργούν σε άλλες χώρες και έχουν ως κύρια γλώσσα της διδασκαλίας τους την ελληνική, δεν παρακάθονται σε κατατακτήρια γραπτή εξέταση:
Νοείται ότι στις περιπτώσεις κατά τις οποίες ο μαθητής εκδηλώσει ενδιαφέρον να επιλέξει στον λυκειακό κύκλο μάθημα το οποίο θεωρείται προαπαιτούμενο για την Ο.Μ.Π. ή την κατεύθυνση που επιλέγει στην τάξη φοίτησης του και δεν το έχει διδαχθεί, παρακάθεται σε κατατακτήριες γραπτές εξετάσεις:
Νοείται περαιτέρω ότι τέτοια εγγραφή πρέπει να ικανοποιεί τις πρόνοιες της παραγράφου (9).
(δ) Μαθητές οι οποίοι προέρχονται από ιδιωτικά σχολεία Μέσης Εκπαίδευσης αναγνωρισμένα από την Ελληνική Δημοκρατία που έχουν ως κύρια γλώσσα διδασκαλίας την Ελληνική εγγράφονται στις αντίστοιχες τάξεις μετά από επιτυχία σε κατατακτήριες εξετάσεις σε τυχόν μαθήματα που θα αποφασίσει η Διεύθυνση Μέσης Εκπαίδευσης ή η Διεύθυνση Μέσης Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης:
Νοείται ότι, στις περιπτώσεις κατά τις οποίες ο μαθητής εκδηλώσει ενδιαφέρον να επιλέξει στο λυκειακό κύκλο μάθημα το οποίο θεωρείται προαπαιτούμενο για την τάξη φοίτησης του και δεν το έχει διδαχθεί παρακάθεται σε κατατακτήριες γραπτές εξετάσεις:
Νοείται περαιτέρω ότι τέτοια εγγραφή πρέπει να ικανοποιεί τις πρόνοιες της παραγράφου (9).
(ε) Μαθητές οι οποίοι προέρχονται από ιδιωτικά σχολεία Μέσης Εκπαίδευσης αναγνωρισμένα από την Ελληνική Δημοκρατία που δεν έχουν ως κύρια γλώσσα διδασκαλίας τους την Ελληνική εγγράφονται σύμφωνα με τους όρους και τις προϋποθέσεις εγγραφής των μαθητών που προέρχονται από ιδιωτικά σχολεία παρομοίου ή διαφορετικού τύπου της Δημοκρατίας:
Νοείται ότι, στις περιπτώσεις κατά τις οποίες ο μαθητής εκδηλώσει ενδιαφέρον να επιλέξει στο λυκειακό κύκλο μάθημα το οποίο θεωρείται προαπαιτούμενο για την τάξη φοίτησης του και δεν το έχει διδαχθεί παρακάθεται σε κατατακτήριες γραπτές εξετάσεις:
Νοείται περαιτέρω ότι τέτοια εγγραφή πρέπει να ικανοποιεί τις πρόνοιες της παραγράφου 9.
(στ) Μαθητές οι οποίοι προέρχονται από σχολεία άλλων χωρών παρακάθονται σε κατατακτήριες γραπτές εξετάσεις, για να εγγραφούν σε δημόσιο σχολείο στα εξεταζόμενα μαθήματα που καθορίζονται στους Κανονισμούς 14 και 15 και σε οποιαδήποτε άλλα μαθήματα αποφασίσει η Διεύθυνση Μέσης Εκπαίδευσης ή η Διεύθυνση Μέσης Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.
(ζ) Μαθητές που έχουν προαχθεί στην επόμενη τάξη, νοουμένου ότι προέρχονται από ιδίου τύπου ιδιωτικό σχολείο Μέσης Εκπαίδευσης, στο οποίο η κύρια γλώσσα διδασκαλίας είναι η ελληνική, αλλά επιθυμούν να φοιτήσουν στην ίδια τάξη από την οποία προέρχονται, εγγράφονται σ' αυτή, χωρίς να παρακαθίσουν σε κατατακτήριες γραπτές εξετάσεις για την τάξη στην οποία επιθυμούν να φοιτήσουν:
Νοείται ότι, στις περιπτώσεις κατά τις οποίες ο μαθητής εκδηλώσει ενδιαφέρον να επιλέξει στο λυκειακό κύκλο μάθημα το οποίο θεωρείται προαπαιτούμενο για την τάξη φοίτησης του και δεν το έχει διδαχθεί, παρακάθεται σε κατατακτήρια γραπτή εξέταση σ' αυτό.
(η) Μαθητές που έχουν προαχθεί στην επόμενη τάξη, νοουμένου ότι προέρχονται από παρομοίου τύπου ή διαφορετικού τύπου ιδιωτικό σχολείο Μέσης Εκπαίδευσης, αλλά επιθυμούν να φοιτήσουν στην ίδια από την οποία προέρχονται τάξη, εγγράφονται σ' αυτή μετά από κατατακτήριες γραπτές εξετάσεις στα εξεταζόμενα μαθήματα και σε οποιαδήποτε άλλα μαθήματα αποφασίσει η Διεύθυνση Μέσης Εκπαίδευσης ή η Διεύθυνση Μέσης Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης για την τάξη στην οποία επιθυμούν να φοιτήσουν.
(θ) Μαθητές που έμειναν ανεξεταστέοι εγγράφονται σε δημόσιο σχολείο, μετά την ανεξέταση τους στο ιδιωτικό σχολείο και την απόκτηση πιστοποιητικού σπουδών, σύμφωνα με τις πρόνοιες των υποπαραγράφων (α) έως (στ).
(ι) Μαθητές που έμειναν στάσιμοι, νοουμένου ότι προέρχονται από ιδίου τύπου ιδιωτικό σχολείο Μέσης Εκπαίδευσης, στο οποίο η κύρια γλώσσα διδασκαλίας είναι η ελληνική, εγγράφονται στην τάξη στην οποία έμειναν στάσιμοι, χωρίς να παρακαθίσουν σε κατατακτήριες γραπτές εξετάσεις για την τάξη αυτή:
Νοείται ότι, στις περιπτώσεις κατά τις οποίες ο μαθητής εκδηλώσει ενδιαφέρον να επιλέξει στη Β' και Γ τάξη στο λυκειακό κύκλο μάθημα το οποίο θεωρείται προαπαιτούμενο για την τάξη φοίτησης του και δεν το έχει διδαχθεί, παρακάθεται σε κατατακτήριες γραπτές εξετάσεις.
(ια) Μαθητές που έμειναν στάσιμοι, νοουμένου ότι προέρχονται από παρομοίου τύπου ή διαφορετικού τύπου ιδιωτικό σχολείο Μέσης Εκπαίδευσης, εγγράφονται στην τάξη στην οποία έμειναν στάσιμοι μετά από κατατακτήρια γραπτή εξέταση στα εξεταζόμενα μαθήματα και σε οποιαδήποτε άλλα μαθήματα αποφασίσει η Διεύθυνση Μέσης Εκπαίδευσης ή η Διεύθυνση Μέσης Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.
(ιβ) Για το μαθητή του γυμνασιακού κύκλου που εμπίπτει στις διατάξεις των υποπαραγράφων (β), (ε), (στ), (η) και (ια) της παραγράφου (3), τυγχάνουν εφαρμογής οι πρόνοιες της παραγράφου (9) του Κανονισμού 14.
(ιγ) Σε περίπτωση αποτυχίας του μαθητή στην κατατακτήρια γραπτή εξέταση, ο καθηγητικός σύλλογος του σχολείου που διοργανώνει τις σχετικές εξετάσεις αποφασίζει σε ποια τάξη θα καταταγεί ο μαθητής:
Νοείται ότι ο καθηγητικός σύλλογος επιδεικνύει λελογισμένη επιείκεια, σε ειδικές τεκμηριωμένες περιπτώσεις, όπως σε-
σοβαρά προβλήματα υγείας· και
σοβαρά προσωπικά/οικογενειακά και κοινωνικά προβλήματα.
Εγγραφή σε δημόσιο σχολείο από σχολείο του εξωτερικού γίνεται σύμφωνα με τις πρόνοιες της υποπαραγράφου (β) της παραγράφου (2) και των υποπαραγράφων (γ), (δ), (ε) και (στ) της παραγράφου (3).
Κάθε μαθητής εγγράφεται από τους γονείς ή τον κηδεμόνα του ή οποιονδήποτε εξουσιοδοτημένο αντιπρόσωπο τους στο σχολείο της εκπαιδευτικής περιφέρειας στην οποία υπάγεται η μόνιμη κατοικία της οικογένειας του. Σε περίπτωση κατά την οποία υπάρχουν στην ίδια εκπαιδευτική περιφέρεια περισσότερα από ένα (1) σχολεία, την κατανομή των μαθητών σ' αυτά διενεργεί ο Επαρχιακός Π.Λ.Ε. σε συνεργασία με την οικεία Σχολική Εφορεία ή ο Διευθυντής Μέσης Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, όταν πρόκειται για μαθητές Τεχνικής Σχολής.
Γονείς ή κηδεμόνες μαθητών που διαφωνούν με την κατανομή αυτή υποβάλλουν αιτιολογημένη ένσταση στον Επαρχιακό Π.Λ.Ε., ο οποίος, σε συνεργασία με την οικεία Σχολική Εφορεία, αποφασίζει τελεσίδικα για το θέμα.
Ενστάσεις από γονείς ή κηδεμόνες μαθητών Τεχνικών Σχολών υποβάλλονται στο Διευθυντή Μέσης Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, ο οποίος αποφασίζει τελεσίδικα για το θέμα.
Για την εγγραφή μαθητή σε σχολείο άλλης εκπαιδευτικής περιφέρειας απαιτείται, ανάλογα με τον τύπο του σχολείου στο οποίο φοιτά ο μαθητής, έγκριση του Επαρχιακού Π.ΛΈ ή του Διευθυντή Μέσης Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.
Για τον αναφερόμενο στην υποπαράγραφο (α) σκοπό, οι γονείς ή κηδεμόνες των μαθητών Γυμνασίου, Λυκείου και Εσπερινού Γυμνασίου υποβάλλουν αίτηση στον Επαρχιακό Π.Λ.Ε., ο οποίος σε συνεργασία με τις οικείες Σχολικές Εφορείες, αποφασίζει τελεσίδικα για το θέμα. Οι γονείς ή οι κηδεμόνες των μαθητών Τεχνικών Σχολών υποβάλλουν αίτηση στον Διευθυντή Μέσης Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, ο οποίος αποφασίζει τελεσίδικα για το θέμα.
Ο Διευθυντής Σχολείου δύναται, έπειτα από έγκριση του Επαρχιακού Π.Λ.Ε., να απαλλάξει μαθητή, ύστερα από αίτηση του γονέα ή κηδεμόνα του, από την υποχρεωτική παρακολούθηση και εξέταση των μαθημάτων της Φυσικής Αγωγής, των θρησκευτικών, των Ξένων Γλωσσών και των Αρχαίων Ελληνικών, για ειδικούς λόγους και σύμφωνα με τις πρόνοιες σχετικής εγκυκλίου της αρμόδιας αρχής.
Τα παιδιά με αναπηρίες και με ειδικές ανάγκες δικαιούνται να εγγραφούν σε σχολείο Μέσης Εκπαίδευσης και αξιολογούνται σύμφωνα με τις διατάξεις του περί Αγωγής και Εκπαίδευσης Παιδιών με Ειδικές Ανάγκες Νόμου και τους περί Αγωγής και Εκπαίδευσης Παιδιών με Ειδικές Ανάγκες Κανονισμών
Μαθητές οι οποίοι υπερβαίνουν τα δεκαπέντε (15) χρόνια της ηλικίας τους δεν μπορούν να εγγραφούν στην Α' τάξη Γυμνάσιου, μαθητές οι οποίοι υπερβαίνουν τα δεκαέξι (16) χρόνια της ηλικίας τους δεν μπορούν να εγγραφούν στη Β' τάξη Γυμνάσιου και μαθητές οι οποίοι υπερβαίνουν τα δεκαεφτά (17) χρόνια της ηλικίας τους δεν μπορούν να εγγραφούν στην Γ' τάξη Γυμνάσιου.
Μαθητές οι οποίοι υπερβαίνουν τα δεκαοκτώ (18) χρόνια της ηλικίας τους δεν μπορούν να εγγραφούν στην Α' τάξη Λυκείου ή Τεχνικής Σχολής, μαθητές οι οποίοι υπερβαίνουν τα δεκαεννέα (19) χρόνια της ηλικίας τους δεν μπορούν να εγγραφούν στη Β' τάξη Λυκείου ή Τεχνικής Σχολής και μαθητές οι οποίοι υπερβαίνουν τα είκοσι (20) χρόνια της ηλικίας τους δεν μπορούν να εγγραφούν στην Γ' τάξη Λυκείου ή Τεχνικής Σχολής:
Νοείται ότι η αρμόδια αρχή, σε εξαιρετικές περιπτώσεις μετά την υποβολή πλήρους τεκμηριωμένου αιτήματος εκ μέρους του γονέα ή του κηδεμόνα του μαθητή έχει τη διακριτική ευχέρεια να επεκτείνει κατά ένα χρόνο τα αναφερόμενα στην παρούσα υποπαράγραφο ηλικιακά όρια:
Νοείται περαιτέρω ότι μαθητές οι οποίοι εμπίπτουν στις κατηγορίες μαθητών της παρούσας παραγράφου, μπορούν να εγγραφούν σε εναλλακτικές μορφές συστημάτων φοίτησης.
Εγγραφές μαθητών από μη δημόσια σχολεία σε δημόσια σχολεία Μέσης Εκπαίδευσης μετά την 1η Απριλίου γίνονται μόνο σε πολύ εξαιρετικές περιπτώσεις και ύστερα από έγκριση του Υπουργού.
Εγγραφές μαθητών από μη δημόσια σχολεία της Κύπρου ή από σχολεία του εξωτερικού σε δημόσια σχολεία Μέσης Εκπαίδευσης πραγματοποιούνται, νοουμένου ότι τα σχολεία αυτά είναι αναγνωρισμένα από τις αρμόδιες αρχές της χώρας στην οποία λειτουργούσαν και φοιτούσε ο μαθητής.
Μετεγγραφές
13.
Η μετεγγραφή μαθητών σε αντίστοιχο σχολείο άλλης εκπαιδευτικής περιφέρειας επιτρέπεται εφόσον συντρέχει οποιαδήποτε από τις ακόλουθες προϋποθέσεις:
(α) Το σχολείο, στο οποίο είναι εγγεγραμμένος ο μαθητής καταργήθηκε ή πρόκειται να παραμείνει κλειστό πάνω από τριάντα (30) ημέρες, λόγω επιδημίας ή άλλου σοβαρού κωλύματος·
(β) στο σχολείο, στο οποίο είναι εγγεγραμμένος ο μαθητής, δεν λειτουργεί ο συνδυασμός μαθημάτων ή η Ο.Μ.Π. ή η κατεύθυνση ή ο κλάδος ή η ειδικότητα που επιλέγει ο μαθητής·
(γ) η οικογένεια του μαθητή, ή αν δεν υπάρχει, η οικογένεια του κηδεμόνα άλλαξε διεύθυνση·
(δ) σοβαροί λόγοι υγείας του μαθητή που επιβάλλουν τη μετοίκηση του·
(ε) στην περιφέρεια της μόνιμης κατοικίας του μαθητή ιδρύθηκε νέο σχολείο· σ' αυτή την περίπτωση η μετεγγραφή μπορεί να γίνει βάσει ονομαστικής κατάστασης που εκδίδεται από το Υπουργείο· και
(στ) κατά την κρίση του Υπουργείου και ύστερα από τεκμηριωμένη εισήγηση του Διευθυντή του σχολείου συντρέχουν λόγοι που συνιστούν αλλαγή του σχολικού περιβάλλοντος του μαθητή.
Μαθητής, ο οποίος παρέμεινε για δύο (2) φορές στάσιμος στην ίδια τάξη ή που αποβλήθηκε για πάντα από το σχολείο στο οποίο φοιτούσε, μετεγγράφεται σε άλλο σχολείο και δεν δικαιούται να επανεγγραφεί στο σχολείο από το οποίο μετεγγράφηκε:
Νοείται ότι, στις περιπτώσεις μαθητών Τεχνικών Σχολών, νοουμένου ότι δεν υφίστανται η κατεύθυνση ή ο κλάδος σε άλλη Τεχνική Σχολή της ίδιας πόλης, ο Διευθυντής Μέσης Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης δύναται να εγκρίνει την παραμονή του μαθητή στην ίδια Τεχνική Σχολή και για τρίτη σχολική χρονιά.
Εγγραφές και μετεγγραφές μαθητών των Τεχνικών Σχολών πραγματοποιούνται σύμφωνα με τα πιο κάτω:
(α) Μαθητές που συμπλήρωσαν με επιτυχία την Α' τάξη Τεχνικής Σχολής και που προάγονται στην επόμενη τάξη μπορούν να εγγραφούν στη Β' τάξη του σχολείου στο οποίο φοιτούν, εφόσον οι ειδικότητες της επιλογής τους είναι δυνατό να προσφερθούν από το σχολείο αυτό, στο πλαίσιο των περιορισμών που τίθενται από οικονομικούς ή λειτουργικούς ή στεγαστικούς παράγοντες. Στις περιπτώσεις που οι επιλογές τους δεν είναι δυνατό να ικανοποιηθούν από το εν λόγω σχολείο αλλά προσφέρονται σε άλλη Τεχνική Σχολή της πόλης ή της επαρχίας τους, οι μαθητές αυτοί μπορούν να μετεγγραφούν σε άλλη Τεχνική Σχολή, όπως προνοείται στον παρόντα Κανονισμό,
(β) μαθητές κάτοχοι αποδεικτικού απόρριψης από την Α' τάξη λυκειακού κύκλου δημόσιου σχολείου εγγράφονται στην Α' τάξη Λυκείου ή Τεχνικής Σχολής σε οποιαδήποτε κατεύθυνση ή κλάδο, χωρίς κατατακτήρια γραπτή εξέταση· στις Τεχνικές Σχολές δεν είναι απαραίτητη η εγγραφή τους στον ίδιο κλάδο ή ειδίκευση,
(γ) μαθητές Α' τάξης Λυκείου μπορούν, μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου, έπειτα από αίτηση τους στον Διευθυντή Μέσης Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, να μετεγγραφούν σε οποιαδήποτε κατεύθυνση ή κλάδο Τεχνικής Σχολής, χωρίς κατατακτήρια εξέταση· η αίτηση γίνεται αποδεκτή, νοουμένου ότι αυτό δεν δημιουργεί δυσκολίες ή προβλήματα στη λειτουργία των επηρεαζόμενων σχολείων,
(δ) μαθητές Α' τάξης οποιασδήποτε κατεύθυνσης ή κλάδου Τεχνικής Σχολής μπορούν, μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου, έπειτα από αίτηση τους στο Επαρχιακό Γραφείο Μέσης Εκπαίδευσης, να μετεγγραφούν σε Λύκειο, χωρίς κατατακτήρια εξέταση· η αίτηση γίνεται αποδεκτή, νοουμένου ότι αυτό δεν δημιουργεί δυσκολίες ή προβλήματα στη λειτουργία των επηρεαζόμενων σχολείων,
(ε) μαθητές Β' τάξης Τεχνικής Σχολής μπορούν να υποβάλουν στον Διευθυντή του σχολείου αίτηση για εγγραφή σε άλλη ειδικότητα στον ίδιο κλάδο και κατεύθυνση μέχρι και τις 30 Σεπτεμβρίου· η αίτηση γίνεται αποδεκτή, αν κατά την κρίση του Διευθυντή υπάρχουν σοβαροί λόγοι που τη δικαιολογούν και η αποδοχή της δεν δημιουργεί σοβαρές δυσκολίες και προβλήματα στο σχολείο· σε περίπτωση απόρριψης από το Διευθυντή του σχολείου αίτησης που υποβάλλεται, ο επηρεαζόμενος μαθητής έχει δικαίωμα να υποβάλει εκ νέου το αίτημα στο Διευθυντή Μέσης Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού· η απόφαση του Διευθυντή του σχολείου και του Διευθυντή Μέσης Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης γνωστοποιούνται στον ενδιαφερόμενο το αργότερο εντός οκτώ ημερών από την ημερομηνία υποβολής της σχετικής αίτησης,
(στ) μαθητές που ακολουθούν θεωρητική κατεύθυνση σε Τεχνική Σχολή και παραμένουν στάσιμοι στη Β' τάξη δύνανται να αλλάξουν ειδικότητα ή και κατεύθυνση στον ίδιο κλάδο που ακολουθούν, χωρίς κατατακτήριες εξετάσεις,
(ζ) μαθητές που ακολουθούν πρακτική κατεύθυνση σε Τεχνική Σχολή και παραμένουν στάσιμοι στη Β' τάξη δύνανται να αλλάξουν ειδικότητα και κατεύθυνση στον ίδιο κλάδο, μετά από κατατακτήριες γραπτές εξετάσεις στα εξεταζόμενα μαθήματα της Α' τάξης, πλην των Νέων Ελληνικών, του κλάδου και της κατεύθυνσης που προτίθενται να ακολουθήσουν,
(η) μαθητές που προάγονται από τη Β' στην Γ' τάξη Τεχνικής Σχολής μπορούν να αλλάξουν ειδικότητα στον ίδιο κλάδο κατεύθυνσης, ύστερα από κατατακτήριες γραπτές εξετάσεις στα τεχνολογικά και εργαστηριακά μαθήματα της Β' τάξης της ειδικότητας που προτίθενται να ακολουθήσουν, νοουμένου ότι αυτό δεν δημιουργεί δυσκολίες ή προβλήματα στη λειτουργία των επηρεαζόμενων σχολείων· η κατατακτήρια εξέταση για τα τεχνολογικά μαθήματα είναι μόνο γραπτή, ενώ για τα εργαστηριακά μαθήματα γίνεται μόνο πρακτική εξέταση,
(θ) μαθητές που προάγονται από την Α' στη Β' τάξη Τεχνικής Σχολής και ακολουθούν κλάδους θεωρητικής κατεύθυνσης μπορούν, ύστερα από αίτησή τους που υποβάλλεται στο Διευθυντή του σχολείου μέσα στο μήνα Σεπτέμβριο, να μετεγγραφούν στη Β' τάξη σε ειδικότητα του ίδιου κλάδου της πρακτικής κατεύθυνσης, χωρίς κατατακτήριες γραπτές εξετάσεις,
(ι) μαθητές που προάγονται από την Α' στη Β' τάξη Τεχνικής Σχολής και ακολουθούν κλάδους θεωρητικής κατεύθυνσης μπορούν, ύστερα από αίτησή τους που υποβάλλεται στο Διευθυντή του σχολείου μέσα στο μήνα Σεπτέμβριο, να μετεγγραφούν στη Β' τάξη σε ειδικότητα άλλου κλάδου θεωρητικής ή πρακτικής κατεύθυνσης, νοουμένου ότι θα παρακαθίσουν σε κατατακτήριες γραπτές εξετάσεις στα τεχνολογικά και εργαστηριακά μαθήματα της Α' τάξης του κλάδου που προτίθενται να ακολουθήσουν, εφόσον αυτό δεν δημιουργεί δυσκολίες ή προβλήματα στα επηρεαζόμενα σχολεία· η κατατακτήρια εξέταση για τα τεχνολογικά μαθήματα είναι μόνο γραπτή ενώ για τα εργαστηριακά γίνεται μόνο πρακτική εξέταση,
(ια) μαθητές που προάγονται από την Α' στη Β' τάξη Τεχνικής Σχολής και ακολουθούν κλάδους πρακτικής κατεύθυνσης μπορούν, ύστερα από αίτηση τους που υποβάλλεται στο Διευθυντή του σχολείου μέσα στο μήνα Σεπτέμβριο, να μετεγγραφούν στη Β' τάξη σε ειδικότητα του ίδιου κλάδου θεωρητικής κατεύθυνσης, νοουμένου ότι θα παρακαθίσουν σε κατατακτήρια εξέταση στη Φυσική και στα Μαθηματικά της Α' τάξης της θεωρητικής κατεύθυνσης και εφόσον αυτό δεν δημιουργεί δυσκολίες ή προβλήματα στη λειτουργία των επηρεαζόμενων σχολείων,
(ιβ) μαθητές που προάγονται από την Α' στη Β' τάξη Τεχνικής Σχολής και ακολουθούν κλάδους πρακτικής κατεύθυνσης μπορούν, ύστερα από αίτηση τους που υποβάλλεται στο Διευθυντή του σχολείου μέσα στο μήνα Σεπτέμβριο, να μετεγγραφούν στη Β' τάξη σε ειδικότητα άλλου κλάδου θεωρητικής κατεύθυνσης, νοουμένου ότι θα παρακαθίσουν σε κατατακτήρια εξέταση στη Φυσική, στα Μαθηματικά και στα τεχνολογικά και εργαστηριακά μαθήματα της Α' τάξης του κλάδου που προτίθενται να ακολουθήσουν και εφόσον αυτό δεν δημιουργεί δυσκολίες ή προβλήματα στη λειτουργία των επηρεαζόμενων σχολείων,
(ιγ) μαθητές που προάγονται από την Α' στη Β' τάξη Τεχνικής Σχολής και ακολουθούν κλάδους πρακτικής κατεύθυνσης μπορούν, ύστερα από αίτηση τους που υποβάλλεται στο Διευθυντή του σχολείου μέσα στο μήνα Σεπτέμβριο, να μετεγγραφούν στη Β' τάξη σε ειδικότητα άλλου κλάδου πρακτικής κατεύθυνσης, νοουμένου ότι θα παρακαθίσουν σε κατατακτήριες γραπτές εξετάσεις στα τεχνολογικά και εργαστηριακά μαθήματα του κλάδου που προτίθενται να ακολουθήσουν και εφόσον αυτό δεν δημιουργεί δυσκολίες ή προβλήματα στη λειτουργία των επηρεαζόμενων σχολείων,
(ιδ) μαθητές που προάγονται από την Α' στη Β' τάξη Λυκείου μπορούν να μετεγγραφούν στη Β' τάξη ειδικότητας θεωρητικής ή πρακτικής κατεύθυνσης των Τεχνικών Σχολών, νοουμένου ότι θα παρακαθίσουν σε κατατακτήρια γραπτή εξέταση στα τεχνολογικά και εργαστηριακά μαθήματα του κλάδου και της κατεύθυνσης της πρώτης τάξης του κλάδου που προτίθενται να ακολουθήσουν,
(ιε) μαθητές που προάγονται από την Α' στη Β' τάξη Τεχνικής Σχολής και ακολουθούν κλάδους θεωρητικής κατεύθυνσης, μπορούν να εγγραφούν στη Β' τάξη Λυκείου ύστερα από κατατακτήρια γραπτή εξέταση στα τρία (3) εξεταζόμενα μαθήματα της Α' τάξης Λυκείου, εκτός των Νέων Ελληνικών, όπως προνοούνται στην παράγραφο (1) του Κανονισμού 15, της Ο.Μ.Π. η οποία βρίσκεται σε συνάφεια με την κατεύθυνση την οποία επιλέγει ο μαθητής στη Β' τάξη και τα μαθήματα της οποίας θεωρούνται προαπαιτούμενα για την επιλογή του,
(ιστ) μαθητές που προάγονται από την Α' στη Β' τάξη Τεχνικής Σχολής και ακολουθούν κλάδους πρακτικής κατεύθυνσης, μπορούν να εγγραφούν στη Β' τάξη Λυκείου ύστερα από κατατακτήρια γραπτή εξέταση στα τρία (3) εξεταζόμενα μαθήματα της Α' τάξης Λυκείου, εκτός των Νέων Ελληνικών, όπως προνοούνται στην παράγραφο (1) του Κανονισμού 15, της Ο.Μ.Π. η οποία βρίσκεται σε συνάφεια με την κατεύθυνση την οποία επιλέγει ο μαθητής στη Β' τάξη και τα μαθήματα της οποίας θεωρούνται προαπαιτούμενα για την επιλογή του,
(ιζ) μαθητές που προέρχονται από τα Τεχνικά - Επαγγελματικά Εκπαιδευτήρια (TEE) της Ελλάδας, τα οποία είναι αναγνωρισμένα από την Ελληνική Δημοκρατία, εγγράφονται σε αντίστοιχες τάξεις των Τεχνικών Σχολών της Κύπρου, σε κλάδο ή ειδικότητα που συνάδει με το περιεχόμενο των σπουδών τους και μετά από έγκριση του Διευθυντή Μέσης Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης:
Νοείται ότι τέτοια μετεγγραφή πρέπει να ικανοποιεί τις πρόνοιες της παραγράφου (9) του Κανονισμού 12.
Μετεγγραφές μαθητών του Λυκείου πραγματοποιούνται σύμφωνα με τα πιο κάτω:
(α) Μαθητές που συμπλήρωσαν επιτυχώς την Γ' Γυμνασίου ή την Α' ή Β' Τάξη Λυκείου και προάγονται στην επόμενη τάξη μπορούν να εγγραφούν στην επόμενη τάξη του σχολείου στο οποίο φοιτούν, εφόσον οι επιλογές τους είναι δυνατό να προσφερθούν από αυτό, στο πλαίσιο των περιορισμών που τίθενται από οικονομικούς ή λειτουργικούς ή στεγαστικούς παράγοντες· στις περιπτώσεις που οι επιλογές τους δεν είναι δυνατό να ικανοποιηθούν από το εν λόγω σχολείο, αλλά προσφέρονται σε άλλο Λύκειο της πόλης ή της επαρχίας τους μπορούν να μετεγγραφούν στο άλλο Λύκειο, όπως προνοείται στον παρόντα Κανονισμό,
(β) μαθητές κάτοχοι αποδεικτικού απορρίψεως από την Α' Τάξη λυκειακού κύκλου δημόσιου σχολείου επανεγγράφονται στην Α' Τάξη Λυκείου ή Τεχνικής Σχολής σε οποιαδήποτε Ο.Μ.Π. ή κατεύθυνση ή κλάδο, ανάλογα με τον τύπο σχολείου επιλογής τους, χωρίς γραπτή κατατακτήρια εξέταση,
(γ) μαθητές Α' Τάξης Λυκείου μπορούν μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου της σχολικής χρονιάς φοίτησης τους, έπειτα από αίτηση τους στον Διευθυντή Μέσης Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, να μετεγγραφούν σε οποιαδήποτε κατεύθυνση ή κλάδο Τεχνικής Σχολής, χωρίς γραπτή κατατακτήρια εξέταση· η αίτηση γίνεται αποδεκτή, νοουμένου ότι αυτό δεν δημιουργεί δυσκολίες ή προβλήματα στα επηρεαζόμενα σχολεία,
(δ) μαθητές Α' Τάξης οποιασδήποτε κατεύθυνσης ή ειδίκευσης Τεχνικής Σχολής μπορούν μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου, έπειτα από αίτηση τους στο Επαρχιακό Γραφείο Μέσης Εκπαίδευσης, να μετεγγραφούν σε Λύκειο, χωρίς γραπτή κατατακτήρια εξέταση· η αίτηση γίνεται αποδεκτή, νοουμένου ότι αυτό δεν δημιουργεί δυσκολίες ή προβλήματα στα επηρεαζόμενα σχολεία,
(ε) μαθητές της Γ Γυμνασίου ή της Α' και Β' Τάξης Λυκείου μπορούν να υποβάλουν στο Διευθυντή του σχολείου αίτηση για αλλαγή Ο.Μ.Π. ή κατεύθυνσης ή μαθήματος/των κατεύθυνσης που έχουν δηλώσει ότι θα παρακολουθήσουν στην επόμενη τάξη (Β' ή Γ', αναλόγως) μέχρι τις 31 Μαρτίου και, σε εξαιρετικές περιπτώσεις, μετά από έγκριση του οικείου Επαρχιακού Π.Λ.Ε., μέχρι τις 30 Απριλίου· η αίτηση γίνεται αποδεκτή, αν κατά την κρίση του Διευθυντή του σχολείου υπάρχουν σοβαροί λόγοι που τη δικαιολογούν και η αποδοχή της δεν δημιουργεί σοβαρές δυσκολίες και προβλήματα στο σχολείο:
Νοείται ότι οι μαθητές παρακάθονται σε κατατακτήρια γραπτή εξέταση, σύμφωνα με τις απαιτήσεις της κατεύθυνσης που επιλέγουν,
(στ) μαθητές που παραμένουν στάσιμοι στη Β' Λυκείου και επανεγγράφονται σ' αυτή δικαιούνται να αλλάξουν κατεύθυνση αφού παρακαθίσουν σε κατατακτήρια γραπτή εξέταση, όταν αυτή είναι αναγκαία, ανάλογα με την Ο.Μ.Π. στην οποία φοίτησαν ως μαθητές της Α' Λυκείου,
(ζ) μαθητές που παραμένουν στάσιμοι στην Γ Τάξη Λυκείου και επανεγγράφονται σ' αυτή δικαιούνται να αλλάξουν κατεύθυνση ή/και μάθημα/μαθήματα επιλογής εντός της κατεύθυνσης επιλογής τους, αφού παρακαθίσουν σε κατατακτήρια γραπτή εξέταση, όταν αυτή είναι αναγκαία, ανάλογα με την κατεύθυνση και τις επιλογές τους μέσα σ' αυτήν,
(η) μαθητές που προάγονται από την Α' στη Β' τάξη Λυκείου μπορούν να μετεγγραφούν στη Β' τάξη ειδίκευσης θεωρητικής ή Πρακτικής Κατεύθυνσης Τεχνικής Σχολής, νοουμένου ότι θα παρακαθίσουν και επιτύχουν σε γραπτή κατατακτήρια εξέταση στα μαθήματα ειδίκευσης της Α' Τάξης της ειδίκευσης που προτίθενται να ακολουθήσουν, περιλαμβανομένων και των τεχνικών εργαστηρίων,
(θ) μαθητές που παραμένουν στάσιμοι στην Γ Τάξη Ενιαίου Λυκείου κατά τη μεταβατική σχολική χρονιά 2016-2017 δικαιούνται να επανεγγραφούν στην Γ' τάξη του Λυκείου, αφού επιλέξουν κατεύθυνση της Γ' τάξης Λυκείου, της οποίας το περιεχόμενο σπουδών βρίσκεται σε συνάφεια με το περιεχόμενο των σπουδών τους με τα μαθήματα τα οποία παρακολούθησαν, ως μαθητές του Ενιαίου Λυκείου, μετά από έγκριση του Διευθυντή Μέσης Εκπαίδευσης,
(ι) μαθητές που προάγονται από την Α' στη Β' Τάξη Λυκείου μπορούν να ακολουθήσουν διαφορετική κατεύθυνση από εκείνη στην οποία τους οδηγεί η Ο.Μ.Π. στην οποία φοιτούν στην Α' τάξη, σύμφωνα με τα ακόλουθα:
Στην 1η κατεύθυνση εισέρχονται όσοι προέρχονται από την 1η Ο.Μ.Π., χωρίς κατατακτήριες γραπτές εξετάσεις, και όσοι προέρχονται από τη 2η, 3η και 4η Ο.Μ.Π., νοουμένου ότι θα παρακαθίσουν σε κατατακτήριες γραπτές εξετάσεις στα Αρχαία Ελληνικά/Αρχαιογνωσία προσανατολισμού και Ιστορία προσανατολισμού·
στη 2η κατεύθυνση εισέρχονται όσοι προέρχονται από την 1η Ο.Μ.Π., χωρίς κατατακτήριες γραπτές εξετάσεις και όσοι προέρχονται από τη 2η, 3η και 4η Ο.Μ.Π., νοουμένου ότι θα παρακαθίσουν σε κατατακτήριες γραπτές εξετάσεις στην Ιστορία προσανατολισμού:
Νοείται ότι όσοι επιλέγουν το μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών/Αρχαιογνωσίας προσανατολισμού, θα εξετάζονται και στα Αρχαία Ελληνικά/Αρχαιογνωσία προσανατολισμού,
στην 3η Κατεύθυνση εισέρχονται όσοι προέρχονται από τη 2η Ο.Μ.Π., χωρίς κατατακτήριες γραπτές εξετάσεις και όσοι προέρχονται από την 1η και 4η Ο.Μ.Π., νοουμένου ότι θα παρακαθίσουν σε κατατακτήριες γραπτές εξετάσεις στα Μαθηματικά προσανατολισμού και Φυσική προσανατολισμού και όσοι προέρχονται από την 3η Ο.Μ.Π. θα εξετάζονται στη Φυσική προσανατολισμού,
στην 4η Κατεύθυνση εισέρχονται όσοι προέρχονται από την 3η Ο.Μ.Π., χωρίς κατατακτήριες γραπτές εξετάσεις, όσοι προέρχονται από την 1η Ο.Μ.Π., νοουμένου ότι θα παρακαθίσουν σε κατατακτήριες γραπτές εξετάσεις στα Μαθηματικά προσανατολισμού και Οικονομικά προσανατολισμού όσοι προέρχονται από τη 2η Ο.Μ.Π. θα εξετάζονται στα Οικονομικά προσανατολισμού και όσοι προέρχονται από την 4η Ο.Μ.Π. θα εξετάζονται στα Μαθηματικά προσανατολισμού,
στην 5η Κατεύθυνση εισέρχονται όσοι προέρχονται από την 4η Ο.Μ.Π., χωρίς κατατακτήριες γραπτές εξετάσεις, όσοι προέρχονται από την 1η και 2η Ο.Μ.Π., νοουμένου ότι θα παρακαθίσουν σε κατατακτήριες γραπτές εξετάσεις στα Οικονομικά προσανατολισμού και Αγγλικά προσανατολισμού και όσοι προέρχονται από την 3η Ο.Μ.Π. θα εξετάζονται στα Αγγλικά προσανατολισμού,
στην 6η Κατεύθυνση εισέρχονται από όλες τις Ο.Μ.Π., χωρίς κατατακτήριες γραπτές εξετάσεις,
(ια) μαθητές που προάγονται από τη Β' στην Γ Τάξη Λυκείου μπορούν να αλλάξουν κατεύθυνση, ύστερα από κατατακτήρια γραπτή εξέταση σε όσα μαθήματα της νέας κατεύθυνσης δεν διδάχτηκαν στην κατεύθυνση από την οποία επιθυμούν να μετακινηθούν (υποχρεωτικά ή επιλεγόμενα),
(ιβ) μαθητές που προάγονται από τη Β' στην Γ' Τάξη Λυκείου μπορούν να αλλάξουν επιλεγόμενο/α μάθημα/τα στην ίδια κατεύθυνση, ύστερα από κατατακτήρια γραπτή εξέταση στο μάθημα αυτό.
Τηρουμένων των διατάξεων της παραγράφου (9) του Κανονισμού 12, η μετεγγραφή μαθητών από Εσπερινά Γυμνάσια ή Εσπερινές Τεχνικές Σχολές σε ημερήσια Γυμνάσια/Λύκεια ή σε ημερήσιες Τεχνικές Σχολές, αντίστοιχα, απαγορεύεται, εκτός από εξαιρετικές περιπτώσεις και κατόπιν απόφασης της Διεύθυνσης Μέσης Εκπαίδευσης ή της Διεύθυνσης Μέσης Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, αντίστοιχα:
Νοείται ότι η αρμόδια Διεύθυνση αποφασίζει την τάξη στην οποία θα καταταγούν οι μαθητές:
Νοείται περαιτέρω ότι η μετεγγραφή από ημερήσια Γυμνάσια/Λύκεια σε Εσπερινά Γυμνάσια/Λύκεια ή από ημερήσιες Τεχνικές Σχολές σε Εσπερινές Τεχνικές Σχολές επιτρέπεται σε εξαιρετικές περιπτώσεις και κατόπιν απόφασης της Διεύθυνσης Μέσης Εκπαίδευσης ή της Διεύθυνσης Μέσης Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, αντίστοιχα.
Μετεγγραφές μετά την 1η Απριλίου γίνονται σε πολύ εξαιρετικές περιπτώσεις, ύστερα από έγκριση του Υπουργού.
Τίτλος μετεγγραφής είναι ειδικό αποδεικτικό που εκδίδεται από το οικείο σχολείο στο οποίο αναγράφονται εκτός από τα απαιτούμενα για την εγγραφή στοιχεία και ο λόγος μετεγγραφής, οι απουσίες του μαθητή κατά μάθημα μέχρι την ημέρα της έκδοσης του, η επίδοση του σε κάθε μάθημα αριθμητικά και ολογράφως ή με χαρακτηρισμούς και η διαγωγή του. Το αποδεικτικό αυτό αποστέλλεται στο Διευθυντή του Σχολείου στο οποίο γίνεται η μετεγγραφή.
Σε περίπτωση μετοίκησης της οικογένειας του μαθητή, υποβάλλονται, μαζί με την αίτηση για μετεγγραφή βεβαιώσεις των Κοινοταρχών των περιφερειών στις οποίες υπάγονται η παλιά και η νέα κατοικία της οικογένειας του μαθητή και οποιαδήποτε άλλα έγγραφα τεκμηριώνουν τη μετοίκηση και αναφέρονται σε σχετική εγκύκλιο του Υπουργείου.
Οι πρόνοιες της υποπαραγράφου (α) ισχύουν και στις περιπτώσεις του Κανονισμού 12.
Μαθητές Γυμνασίου ή Λυκείου ή Τεχνικής Σχολής που διακόπτουν τη φοίτηση τους δικαιούνται να επανεγγραφούν σε σχολείο του ίδιου τύπου μέσα στις τρεις (3) σχολικές χρονιές που ακολουθούν τη χρονιά της διακοπής της φοίτησης
τους, νοουμένου ότι τηρούνται οι διατάξεις της παραγράφου (9) του Κανονισμού 12.
Τελειόφοιτοι Λυκείου ή Τεχνικής Σχολής που δεν απολύονται τον Ιούνιο δεν δικαιούνται να επανεγγραφούν στην Γ' τάξη Λυκείου ή Τεχνικής Σχολής, εκτός εκείνων που λόγω μη πλήρους φοίτησης υποχρεώνονται να επαναλάβουν τα μαθήματα της τάξης μόνο για την επόμενη χρονιά.
Τελειόφοιτοι Λυκείου ή Τεχνικής Σχολής που δεν απολύονται τον Ιούνιο και αποτυγχάνουν να απολυθούν μέσα στα επόμενα τρία (3) χρόνια δεν δικαιούνται να επανεγγραφούν στην Γ' τάξη· αν επιθυμούν να αποκτήσουν απολυτήριο, μπορούν να εγγραφούν σε Εσπερινό Σχολείο Μέσης Εκπαίδευσης.
Απόφοιτοι Λυκείου ή Τεχνικής Σχολής δεν δικαιούνται να επανεγγραφούν στην Γ' τάξη Λυκείου ή Τεχνικής Σχολής για απόκτηση απολυτηρίου άλλου συνδυασμού ή ειδίκευσης ή κατεύθυνσης.
Απόφοιτοι Λυκείου ή Τεχνικής Σχολής δεν δικαιούνται να παρακαθίσουν σε εξέταση για βελτίωση της βαθμολογίας μαθημάτων ή της γενικής βαθμολογίας του απολυτηρίου τους.
Υπηρεσία Διαδικτύου και Επικοινωνίας - Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας